DataLife Engine > Новини / Суспільство > Мешканцям Херсонщини на замітку: Придбали не якісний товар? Що робити?

Мешканцям Херсонщини на замітку: Придбали не якісний товар? Що робити?

Мешканцям Херсонщини на замітку: Придбали не якісний товар? Що робити?


Нині часто покупці стикаються з проблемою неякісного товару чи такого, в якого вийшов термін придатності

І якщо із зіпсованими продуктами харчування споживач більш-менш може вирішити питання, звернувшись до магазину (повернути гроші чи обміняти на свіжий товар), то з побутовою технікою ситуація складніша.

Не всі магазини відразу погоджуються навіть іти на контакт із покупцем, який хоче повернути, скажімо, телевізор чи пральну машину, бо ті перестали працювати під час гарантійного терміну (14 днів, які даються на повернення товару). Тож дуже важливо знати свої права.

На приклад: «Ми купили бойлер, щоб мати гарячу воду. Кілька днів він попрацював і потік. Чи маємо ми право на заміну його на новий, чи нам повернуть гроші?»

Як зазначили в облуправлінні юстиції, покупець має право вимагати пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Товар неналежної якості може підлягати обміну протягом гарантійного строку, який зазначається в документах, які додаються до продукції.

В разі виявлення недоліків товару з вини виробника протягом установленого гарантійного терміну покупець має право: повернути кошти, які були витрачені на покупку, замінити товар на такий самий або аналогічний, якщо є в наявності в продавця.

Наявність недоліків або факт фальсифікації підтверджується висновком експертизи, яка повинна бути організована продавцем у 3-денний строк із дня одержання від споживача письмової згоди на цю дію. Експертизу проводять за рахунок продавця.

Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли внаслідок порушення споживачем правил використання, зберігання чи транспортування, покупець залишається при своїх «інтересах». До того ж споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи.

Як довго чекати на заміну товару? За наявності товару – негайно. В разі перевірки якості товару надається 14-денний термін. У разі відсутності товару – 2-місячний строк із моменту подання заяви.

Скільки може тривати усунення недоліків товару? Недоліки, пред'явлені споживачем, повинні бути усунуті протягом 14 днів із дати пред'явлення або за згодою сторін у інший строк.

Чи має право покупець отримати в користування інший прилад на час ремонту? На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації). За кожний день затримки виконання вимоги споживача сплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару. Після ремонту та заміни комплектуючих або складової частини товару, на які встановлені гарантійні строки, гарантійний строк на нові деталі вираховується з дня видачі споживачеві товару після ремонту.

Які документи треба мати при собі? Розрахунковий документ із позначкою про дату продажу товару, гарантійні зобов'язання, зміст договору з виконавцем робіт (послуг), опис виявлених недоліків, висунуті вимоги (прохання) з документальним підтвердженням факту їх отримання продавцем (виконавцем), отримані заявником відповіді, висновки.

Куди звертатися, якщо продавець порушує права? Якщо ви хочете уникнути судового розгляду, то до Держпродспоживслужби в області (dpss-ks.gov.ua). У випадку порушення продавцем прав споживача останній може звернутися до уповноваженого органу з усним, електронним або письмовим зверненням (скаргою).

Чи можна звернутися до суду? Споживач має право звернутися до суду за місцем проживання, місцем заподіяння шкоди чи виконання договору. Суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної шкоди. До позовної заяви додаються докази, які обґрунтовують позовні вимоги, тобто відмову покупця обміняти товар.




khersonci.com.uaскачать dle 10.6фильмы бесплатно



Вернуться назад