DataLife Engine > Новини / Статті / Суспільство > Реформа освіти під загрозою

Реформа освіти під загрозою

Реформа освіти під загрозою

Тримаю в руках останнє число газети «Наша Батьківщина» і читаю статтю «Ми не фізики і не хіміки». В ній наводяться підсумки цьогорічного НОЗ випускників ЗОШ. Хапаюся за голову: ЗНО з фізики не здали 23% учасників, з хімії-19% і з математики -16,4% при нижчому пороговому балі ,ніж в минулому році. Що це означає? В Україні криза середньої освіти.

Особисто я, дипломований вчитель фізики і астрономії, знав про це і раніше, ще в кінці 80-х років, коли поштовх для неї зробила продажна система вищої освіти. Мій старший син навчався заочно в Мелітопольському сільгосп.інституті, потім перейменованого в академію. Зрозуміло, що студенти – заочники отримували контрольні роботи, які потім здавали на сесіях. Я допомагав сину робити КР з технології металів і фізики. По приїзді з сесії я не почув від нього нічого про здачу контрольних робіт, що мене дуже здивувало і насторожило. Запитав, як він здав ці КР. Син зніяковів і неохоче відповів: «Тату , я міг їх і не робити!». «Чому?- запитав я. «Та тому, що їх викладачі не перевіряють. Староста складає список групи, ставить навпроти кожного прізвища суму зданих грошей, а викладач , відповідно до зданої суми, ставить оцінку. В нашій групі є одна дівчина, відмінниця, і навіть вона здає гроші, бо інакше їй не буде зарахована КР!»- відповів син. Зрозуміло, що я надалі КР сину з фізики вже не допомагав робити. Ще більше я здивувався, коли в газеті «Радянська освіта» прочитав статтю про підготовку аспірантів в одному з одеських вузів: виявляється в аспірантурі навчалися не кращі випускники вузів, а одні трієчники. До того ж у них вже під час навчання в аспірантурі були заборгованості. Висновок: криза освіти в країні розпочалася ще в далекі радянські часи. Чи могла бути проведена реформа освіти тоді? Могла, але її «зарізала» КПРС.

В 1962 році М. Хрущовим була введена 11 річна система навчання. В 9-і класи приймалися кращі учні, останні направлялися або в вечірні школи, або в ПТУ. Було введено виробниче навчання, яке готувало одночасно з наданням атестату про середню освіту і посвідчення по одній з виробничих спеціальностей, яку випускники СШ отримували за час 3-х річного навчання на рівні і за програмою ПТУ. Особисто я отримав посвідчення механізатора широкого профілю 3-го розряду. Випускник СШ мав гарні знання за програмою СШ і отримував робітничу професію, що в разі невступу його в вуз давало можливість влаштуватися на роботу за отриманим фахом. Про якість нової освіти свідчить такий факт: в моєму класі навчалося 35 учнів. По закінченню СШ всі вони поступили в вузи. Але реформа освіти М.Хрущова проіснувала 2 роки, бо його Л.Брєжнєв со товарищами «пішли» з посад і 1-го секретаря КПРС восени 1964 року, а разом з ним «пішла» і прогресивна реформа освіти. А недолуга позиція в кадровій політиці Л.Брєжнєва (нам потрібний не так проф.придатний, як ідейний спеціаліст) разом з хабарництвом і блатом під час прийому в вузи доконала систему освіти. Після 1991 р. , внаслідок очолювання МОіН випадковими і навіть ворожими Україні міністрами( ні Миколаєнко, ні Вакарчук, ні Квіт нічого не робили, бо одні відсиджували свій міністерський термін, інші були навіть ворогами незалежної України, а інші - перш за все Квіт - просто політичними фігурами, які не хотіли разом з тим псувати собі кар’єру.

Вже в наші часи розпочалися перші кроки в реформуванні застарілої системи освіти радянських часів. Лілія Гриневич започаткувала НОЗ, що сприяло підняттю престижу СО, але… а хто ж вчить дітей? Крім кризи застарілої системи освіти в Україні і криза вчителів. Переважна більшість їх – пенсійного віку. Знання і досвід роботи в них є, але перебудувати свою роботу відповідно до нових умов вони ..і не можуть і не хочуть. А випускники пед.вузів на сьогодні в переважній більшості ні якісних знань , ні бажання працювати в школі не мають, хоча зарплату вчителям підвищили. Вихід з кризи освіти один: її негайна перебудова, що включала б в себе перехід на 12 річне навчання, введення профільного навчання (поділ учнів на «гуманітаріїв» і «фізико-математиків»), конкурсний набір в пед.вузи і обов’язково за покликанням, підвищення матеріального забезпечення вчителів, забезпечення шкіл новітнім обладнанням, перш за все з метою комп’ютеризації навчання. Не менш важливим є ідейність вчителів, а вона бажає бути кращою. Зрозуміло, що вчитель повинен стояти на такій висоті, на якій він не стояв в СРСР і за 26 років існування незалежної України. Сподіваюся, що нова програма покладе край «дуристиці», яку нав’язали Україні на міжнародному рівні, тобто багатомовне навчання. В жодній краї світу немає того, що є в Україні, коли батьки, громадяни України, та ще й українці ( точніше - хохлуїни) ведуть своїх дітей не в школи з укр.мовою навчання, а в переважній більшості… в російські, чим підтримують розбрат в Україні і сприяють вихованню і навчанню не свідомих громадян України, її патріотів, а манкуртів і яничар. В школах для дітей з загрожених нац.меншин, а таких в Україні 4-и ( кримчаки, караїми, роми ..і під сумнівом - гагаузи, бо в Молдавії є автономна область зі столицею в м.Дубосари) рідною мовою цих меншин повинні вивчатися лише 4-предмети: рідна мова і література. Історія і географія. Всі останні предмети - виключно державною мовою. Така практика всіх розвинених країн і вона оправдана, бо в цих школах навчають і виховують свідомих громадян і патріотів.

Реформа освіти повинна торкнутися і ДНЗ. Сам факт, що в Норвегії на 20 дітей в ДНЗ аж 4 вихователі, а в нас на 30 дітей – один, та ще й харчування і матеріальне забезпечення вкрай незадовільне говорить про те, що в школи йдуть слабо підготовлені діти. На закінчення приводжу для П.Порошенка і п.Гройсмана слова О.Бісмарка: «Війни виграють не солдати і генерали, війни виграють вчителі і генерали!». Але хіба до них, один з яких навіть податки від своєї шоколадної імперії платить не в українську скарбницю, а другий заявив, що реформа освіти не на часі можна чекати чогось прогресивного і більшого? Не дочекаєтеся! Та ще й при тому, що якість освіти п.Гройсмана низька (заочник), а його практичний досвід – зав. вінницьким базаром, зовсім не підходить для посади прем’єр - міністра. Додайте до цього ще й те, що доньки п.Гройсмана навчаються в Англії ви зрозумієте, що йому особисто реформа освіти ні до чого. Чисто хибна практика підбору кадрів п.Порошенком: за нац.ознакою і обов’язково - «любий» друг також губить Україну! На закінчення рекомендую відвідувачам сторінки «Українських південних новин» і МП прочитати статтю «Ми не фізики і не хіміки!»в газеті «Наша Батьківщина».



Анатолій Лисак

скачать dle 10.6фильмы бесплатно



Вернуться назад